Novosti

16. 06. 2018.

Iskustvo sezonskog radnika: 'Priče o 6000 kuna konobarske plaće su laži'

'NEMA POŠTOVANJA'

Jako puno ljudi jednostavno se pokupi doma nakon jednog perioda jer je neizdrživo - piše nam čitatelj. Imate li priču o turističkoj sezoni? Pošaljite nam svoje fotografije, videa i informacije svog ljetovanja na mail javi@vecernji.net

(VEČERNJI LIST) Prije početka sezone mnogi su ugostitelji u problemima jer ne mogu pronaći dovoljno radnika za svoje restorane i kafiće. Manjak radne snage osjeti se i u hotelima, a sve je to posljedica odlaska velikog broja ljudi u Irsku i Njemačku.

 

Godinama su se sezonci bunili na loše uvjete rada i niske plaće što se sada obilo u glavu poslodavcima jer su radnici sreću potražili izvan granica. Kako bi privukli ljude da dođu raditi na more mnogi su počeli objavljivati oglase s vrlo visokim plaćama.

 

Čitatelj je odlučio s nama podijeliti iskustvo o radu na sezonskim poslovima, a smatra kako nema manjka radne snage već da ima 'manjka poštovanja prema ljudima koji dođu raditi sezonu'.

 

Piše kako im nude katastrofalan smještaj te jedan WC i kupaonu na veliki broj ljudi.

 

- Priče o 6000 kunakonobarske plaće su laži - napisao nam je čitatelj i dodao kako su one zapravo 'prilično tanke' te da idu od 4000 do 4600 kuna.

 

Kaže i kako prilikom vrbovanja u velike hotelske lance obećaju 'sve i svašta' pa vas dočeka hladan tuš te da je sve 'na rubu očaja'

 

- Od jadne hrane do smještaja - piše čitatelj.

 

On je radio u jednom takvom lancu te je razočaran poslovima koje je trebao obavljati iako je došao na radno mjesto konobara.

 

Piše kako je krečio naselje, farbao stupove ali i kupio čikove po naselju 'jer nema posla za koji si došao'.

 

Smatra da se previše uveličava manjak radne snage, a ne uvjeti rada i plaće sezonaca.

 

- Jako puno ljudi jednostavno se pokupi doma nakon jednog perioda jer je neizdrživo - piše nam čitatelj.

 

Smatra i kako su plaće od 6000 kuna odnose na one koji rade svaki dan po 12 sati te da onda to i nije velika plaća za taj rad.