Novosti

03. 05. 2018.

Piloti idu u štrajk na početku sezone!?

AUTOR: Josip Bohutinski

Zahuktava se u Croatia Airlinesu – sindikati nezadovoljni stanjem u tvrtki jer su bez kolektivnog ugovora već 17 mjeseci, Vladinim odugovlačenjem izbora nove uprave...

(VEČERNJI LIST) Piloti, stjuardese i aviomehaničari Croatia Airlinesa mogli bi početkom turističke sezone stupiti uštrajk.

 

Kako doznajemo u Hrvatskom sindikatu prometnih pilota (HSSP), sindikati kreću u postupak mirenja s upravom u vezi s kolektivnim ugovorom koji je istekao još prije 17 mjeseci, a kako se očekuje da to mirenje neće uspjeti, ostvarit će se uvjeti za pokretanje štrajka.

 

Štrajk bi organizirao, doznajemo, sindikat ORCA – Organizacija radnika Croatia Airlinesa, a koji je još lani u kolovozu bio najavio štrajk, od kojeg je pak odustao nakon sastanka s resornim ministrom Olegom Butkovićem. Osim zbog kolektivnog ugovora, sindikati su u CA nezadovoljni vođenjem kompanije kao i Vladinim odugovlačenjem s izborom nove uprave. HSSP je jučer tako objavio novo pismo, nakon pisama u siječnju i travnju ove godine. Navode da je stanje u kompaniji svelošije. Povod novom pismu pilota tvrdnje su uprave CA da je HSPP objavio niz netočnih i neprovjerenih informacija o kompaniji.

 

Piloti su, naime, upozoravali da iz CA odlaze radnici, da u tehnici nema dovoljno ljudi, zbog čega je kompanija prisiljena otkazivati letove i unajmljivati avione drugih avioprijevoznika. Piloti u novom pismu navode da je održavanje aviona CA trebalo biti dovršeno kao i svake godine do kraja ožujka, no da neće biti gotovi ni 45 dana poslije tog roka. Avioni kasne, tvrde, zbog lošeg planiranja i velikog nedostatka licenciranih mehaničara. U pismu su iznijeli i podatke da je od 23. ožujka do 3. travnja CA unajmila 13 aviona triju istočnoeuropskih kompanija.

 

Naveli su i da je od 12. do 18. travnja CA otkazala 18 letova te da će od 8. do 17. svibnja otkazati čak 21 let. Piloti pišu da je tehniku od 2013. napustilov68 aviomehaničara koji su otišli raditi u inozemstvo, a da je u odnosu na 2012. sad 44 pilota manje zaposleno na neodređeno vrijeme. U upravi CA, koju vodi privremeni direktor Jasmin Bajić, pak tvrde da su javni istupi HSSP-a i dalje vezani uz izbor nove uprave kompanije.

 

U upravi navode da je u sklopu standardnog programa održavanja zrakoplova, uz komunikaciju s proizvođačem zrakoplova, utvrđena potreba za dodatnim radovima te da je to isključivi razlog zbog kojeg je došlo do produljenja rokova održavanja. Navode i da su od siječnja do travnja za CA letove obavljali zrakoplovi sedam različitih prijevoznika s ukupno devet aviona koji su obavili za CA 89 letova. CA, tvrde, ima dovoljan broj pilotskih posada i mehaničara, a u kompaniji se ne bilježi masovni odlazak radnika.

 

Tvrde da lani u prosincu sindikati nisu prihvatili ponudu uprave za razgovore te da su trenutačno kolektivni pregovori u fazi mirovanja. Poručuju da se u tvrtki i dalje primjenjuju odredbe staroga KU, a i da je želja poslodavca da pregovori što prije počnu i brzo seokončaju.