Novosti

14. 02. 2006.

SINDIKAT: ZBOG CROATIA OSIGURANJA SUSTAVU TEHNIČKOG PREGLEDA VOZILA PRIJETI PROPAST

Grade li se ovakve stanice radi sigurnosti u prometu ili prodaje polica osiguranja?

(NHS, 14. veljače) Jučer je u Zagrebu održana "presica" Sindikata radnika tehničkog pregleda vozila u povodu najave Croatia osiguranja o izgradnji 50 stanica za tehnički pregled vozila, na kojoj se predsjednik NHS-a Krešimir Sever upitao kome je potrebno da jedno državno poduzeće neposredno prije privatizacije ulupa sto milijuna eura državnog novca u projekt koji ne samo što je sumnjive rentabilnosti, već će i spustiti iskorištenost preostalih kapaciteta za dobrih 10 do 15 posto.
Ako Vas ovo logično pitanje nije nagnalo na razmišljanje, podsjetite se koliko vam se puta dogodilo da vas u stanici za tehnički pregled nakon uočavanja nedostataka na vašem automobilu onako uzgred zapitaju hoćete li kod posjednika stanice, koji je slučajno i osiguravatelj, zaključiti policu osiguranja. Nakon vašeg potvrdnog odgovora obično bi uslijedila "usmena opomena" da nedostatak što prije otklonite i javite se kolegici na šalteru kako bi sklopili novu policu osiguranja.
Ako ste se na takav način provukli na tehničkom zamislite samo koliki bi razmjeri "žmirenja" na oba oka pri tehničkom pregledu mogli biti u prekapacitiranom sustavu koji je izgrađen samo radi prodaje većeg broja polica osiguranja.
Je li to Europa kojoj težimo?

ZAGREB, 13. veljače 2006. (Hina) - Sindikat radnika tehničkog pregleda vozila upozorio je danas da bi ostvarenje najave Croatia osiguranja o
izgradnji 50 stanica za tehnički pregled vozila moglo dovesti do propasti cijelog sustava tehničkog pregleda vozila u Hrvatskoj.
Izjava direktora Croatia Osiguranja Hrvoja Vojkovića da planira do kraja godine izgraditi 50 stanica za tehnički pregled, ukupne vrijednosti 100 milijuna eura, dovodi u pitanje sigurnost u hrvatskom prometu i egzistenciju ljudi zaposlenih u toj djelatnosti, istaknuto je na sindikalnoj konferenciji za novinare.
U Hrvatskoj radi 138 stanica za redovni i 12 stanica za preventivni tehnički pregled vozila u kojima je zaposleno preko 1.300 stručnih licenciranih radnika.
To je posve dovoljan broj stanica, budući da iskorištenost kapaciteta iznosi oko 45 posto, ustvrdila je predsjednica sindikata Neda Jurković.
Vojković najavljuje izgradnju čak 50 novih stanica kako bi povećao prodaju polica osiguranja od automobilske odgovornosti, što je nezakonito i vodi urušavanju djelatnosti.
Razlog za izgradnju nove stanice može biti samo tehnički pregled, a ne povećanje broja prodanih polica, u protivnom će nelojalna konkurencija i nesmiljena borba na tržištu za kupce polica srušiti kvalitetu tehničkog pregleda vozila, a time i sigurnost u prometu, tvrdi Jurković.
Hrvatski sustav tehničkog pregleda vozila posve je usklađen s Europskom unijom, a sada se umjesto toga nastoji uvesti "balkanski model" kao u, primjerice, u Srbiji gdje je zbog čak 700 stanica za pregled sustav postao potpuno korumpiran.
Tehnički pregled vozila je djelatnost od općeg interesa i ne može biti tržišna kategorija, naglašava Jurković.
Zanimljivo je da se investicija od 100 milijuna eura državnog novca u izgradnju novih stanica najavljuje upravo sada, kada predstoji privatizacija Croatia osiguranja, a sve bi se stanice trebale prenijeti u vlasništvo tvrtke kćeri Croatia - Tehnički pregledi d.o.o. koja bi također trebala biti privatizirana, upozoravaju sindikalci.
Radi se o političkoj igri, smatraju oni, jer je ministar unutarnjih poslova Ivica Kirin izmjenom Pravilnika o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila snizio kriterije i time pogodovao upravo Croatia osiguranju.
U tom je kontekstu i najava skorih izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u kojima bi uz Kirina glavnu ulogu trebala imati Đurđa Adlešić, predsjednica HSLS-a i Vojkovićeva stranačka kolegica, čiji je suprug zaposlen u tvrtki Croatia - Tehnički pregledi, rečeno je na konferenciji.
Sindikat traži da Kirin stavi izvan snage novi Pravilnik, a Croatia osiguranje obustavi aktivnosti na izgradnji novih stanica, u protivnom je spreman na sve oblike akcija, uključujući i štrajk.